Proponujemy Państwu specjalistyczne szkolenie antynapadowe. Program zostanie dostosowany do potrzeb zleceniodawcy. Poniżej podajemy przykładowy, funkcjonujący aktualnie, program kursu dla pracowników banków. Dotyczy on podstawowych pojęć i charakterystyki rodzajów napadów, oraz zachowań pracowników w sytuacjach kryzysowych. Szkolenie podzielone jest na część teoretyczną i praktyczną. Część praktyczna oparta jest na realnych symulacjach napadu i zachowań sprawców.
CEL SZKOLENIA : wyrobienie prawidłowych zachowań w sytuacjach kryzysowych.
Przykładowa oferta szkoleniowa. Grupa docelowa: pracownicy banku i personel zarządzający placówką, kadra zarządzająca i kierownicza oraz wybrani pracownicy banku - narażeni na napady, inwestorzy, itp.
Temat: "szkolenie antynapadowe"
Program:
1) Pierwszy blok tematyczny: "cichy napad”:
- charakterystyka cichego napadu, zachowania sprawców podczas napadu niejawnego.
- zachowanie personelu placówki podczas napadu, zarządzanie kryzysowe po napadzie.
2) Drugi blok tematyczny: "Trudny/agresywny klient":
- definicja trudnego klienta charakterystyka motywy zachowania,
- sposoby działania trudnego klienta,
- krzywa emocjonalna zachowania i kumulacji napięcia,
- umiejętność właściwego radzenia sobie z trudnym klientem ,oraz wsparcie poszczególnych pracowników placówki przez pozostałych.
3) Trzeci blok tematyczny: "napad jawny-rozbój":
- definicja pojęcia „napad jawny-rozbój” charakterystyka rozboju,
- przykłady ryzyka typowego dla nieadekwatnych zachowań pracowników podczas napadu i skutki tych zachowań,
- postępowanie podczas napadu i wzory prawidłowych zachowań personelu placówki, d) pierwsza pomoc (pozycja bezpieczna reorganizacja placówki po napadzie, zarządzanie kryzysowe placówką).
4) Czwarty blok tematyczny: "Sytuacja zakładnicza’’.
- przetrwanie sytuacji zakładniczej,
- zachowanie się zakładników wobec sprawców.
5) Odbicie zakładników szturm,
- zachowanie zakładników podczas szturmu.
6) postępowanie z materiałem wybuchowym /granatem.
Sprawy organizacyjne: Szkolenie zostanie przeprowadzone metodą wykładową (prezentacja), oraz praktyczną/symulacyjną z zastosowaniem środków pozoracji oraz realnych zachowań napastników. Czas trwania szkolenia : od 5 godzin do 6 godzin.
Grupa docelowa: kadra zarządzająca i kierownicza oraz wybrani pracownicy banku narażeni na napady, inwestorzy, itp.
Kadra instruktorska :operatorzy z doświadczeniem międzynarodowym, z krajów podwyższonego ryzyka, doświadczeniem bojowym misyjnym Irak, Afganistan. Operatorzy jednostek specjalnych AT –MSWiA.
Uwaga: realizacja wymaga pisemnej zgody każdego z uczestników szkolenia ze względu na możliwość wystąpienia stresu.
Gwarantujemy Państwu najlepszych specjalistów i atrakcyjne warunki oferty.